tisdag 16 juli 2013

Somrigt och gott på Trädgårdscaféet på Stenegård


Välkommna till Jennifer Granath med personal på Trädgårdscaféet på Stenegård i Järvsö.
Ett charmigt och personligt café i härlig miljö med hemlagade generösa rätter.
Flamingon vaktar menyn, kanske kan han hjälpa till att välja, för det är svårt.

Tomatsoppa och Auktionssmörgås på väg ut i trädgården.


Steker solen, ta en plats i paviljongen och titta ut över Järvsö.

Svårt att välja av allt gott hembakat...
kanske maffiga saftiga rulltårtor maxade med fyllning.
Jag dreglar över oemotståndliga bakelser med hallon. Men jag ska ju äta lunch, inte fika.
Som sagt,  lunch är det som gäller. Sallad, soppa, paj, smörgås, pasta? Det var svårt att välja.
Det blev denna laxsmörgås som heter "Ännu en macka" Och jag lovar... den var GOD. Lax med färskost, grönsaker,
på glödhoppa och hjortronsylt.

Mitt sällskap valde härligt matig somrig lunchtallrik med matjesill, paj, ägg och färskpotatis mm



Auktionssmörgåsen med korv och toppad med Johnny´s senap mm på glödhoppa glider förbi mitt bord ut till en gäst i trädgården.


Sockerdricka blir roligare att välja om det hänger flaskor i taket.  Här ute i glassbaren i växthuset.
Och till sist fick jag också med Järvsös vida berömda "Jennifers räksmörgås" på bild. Förr fanns den att köpa på Lill Babs Caffär men nu har Jennifer Granath alltså flyttat till Trädgårdscaféet.

Hitta till Stenegård.
http://kartor.eniro.se/m/IWdpk


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar